Komuna wiecznie żywa. To prawdopodobnie koniec interesów Ubera w Polsce

EPA/RITCHIE B. TONGO Dostawca: PAP/EPA.

Pośrednik w przewozie osób będzie mógł zlecać wykonanie kursów tylko podmiotom posiadającym odpowiednią licencję – takie zmiany do ustawy o transporcie drogowym oznaczają problem dla Ubera.

Zmiany zamierza wprowadzić Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. W przepisach ma zostać zdefiniowane także, pośrednictwo przy przewozie osób.

Z Ubera w Polsce korzysta milion zarejestrowanych użytkowników – poinformował w środę amerykański koncern. Firma przekonuje, że z aplikacji korzystała bądź korzysta jedna trzecia młodych mieszkańców największych polskich miast.

Przeczytaj też: Kultura Pana Rzeplińskiego. Do dziennikarza powiedział: niech Pan mnie nie wk…a ! a mógł zabić… [VIDEO]

Zmiany zaproponowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa to:

  • wprowadzenie definicji pośrednictwa przy przewozie osób,
  • ustanowienie licencji na pośrednictwo przy przewozie osób,
  • obowiązek zlecania przewozów przez pośrednika podmiotowi posiadającemu odpowiednią licencję,
  • prowadzenie i przechowywanie rejestru zleceń w zakresie przewozu osób.

Jeśli proponowane przez resort przepisy wejdą w życie, Uber nie tylko będzie musiał uzyskać licencję pośrednika, ale też współpracować wyłącznie z kierowcami, którzy posiadają licencję taksówkarza.

W praktyce oznacza to wycofanie się amerykańskiego koncernu jak miało to miejsce w Danii. Sprawa dotyczyła współpracujących z firmą kierowców do posiadania taksometrów.

Dyrektor generalny Ubera w Polsce Kacper Winiarczyk przypomniał, że firma działa na polskim rynku od niespełna trzech lat. W tym czasie udostępniła usługi w siedmiu aglomeracjach – Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i konurbacji śląskiej.

Dodał również, że najchętniej z aplikacji korzystają osoby młode, czyli przedstawiciele pokolenia Y, to jest osoby urodzone w latach 1978 – 1990.

Aż 72 proc. młodych Polaków z największych miast za bardziej wiarygodny sposób naliczania opłaty za przejazd uważa wskazanie nawigacji GPS niż wskazanie taksometru, a prawie 60 proc. z nich bardziej ufa weryfikacji kierowcy w aplikacji mobilnej niż identyfikacji kierowcy w pojeździe” – zaznaczył Winiarczyk.

Czytaj też: Rosja i Putin mają kłopoty. Były bankier Putina pozwał Rosję na 18 miliardów USD!

mib.gov.pl/PAP/ Wolność24

11 KOMENTARZE

  1. proponuję nałożyć podatek akcyzowy od stosunku w końcu za przyjemność wypicia piwa płacimy akcyzę a tu taaaaka przyjemność bez akcyzy? oczywiście by było zgodnie ze sprawiedliwością społeczna i interesem państwa podatek ten trzeba zróżnicować: największy płacono by za stosunek pozamałżeński – tu oczywiście zniżka 50% dla młodzieży uczącej się, a mniejszy podatek zapłaciły by małżeństwa ale też były by ulgi czyli dla małżeństw no i dla par, które poczęły dziecko podatek za ostatni rok przed data poczęcia byłby przez państwo zwracany – jak weryfikować ściągalność podatku ano każdy miałby obowiązek go płacić jak abonament RTV a zwalniane by były osoby które by zgłosiły że mniej ciupciały lub nie ciupciały wcale co by weryfikowano na wykrywaczu kłamstw ustawionym w każdym US, no i oczywiście księża i zakonnicy oraz osoby odsiadujące wyroki w ZK byłby by oczywiście zwolnione z podatku jak i osoby powyżej 60 roku życia oraz te poniżej 18 roku. 🙂

  2. Parę dni temu zamiescilem kom na Yt ,że prędzej Morawiecki zlikwiduje ubera niż zliberalizuje prawo dla reszty taksówkarzy. Wykrakalem niestety…

  3. Panowie prostszy sposób zlikwidować ulgę za dojazd do pracy i wprowadzić darmowe przejazdy koleją, autobusem, tramwajem, trolejbusem, metrem itd. Państwo – województwa, powiaty i gminy były by zobowiązane zrobić dojazd do i z powrotem do pracy szkoły z odpowiednimi połączeniami oczywiście uwzględnić również prace zmianowe oraz o skróconym czasie ze względu temperatury, warunków wilgotnościowych, hałas owych itd o czym mówi kodeks pracy. Do korzystać mogli by wszyscy pracujący i oraz ich dzieci i małżonkowie oraz emeryci i renciści kombatanci, żołnierze. Pozostałym wystawić rachunek jeśli nie mieliby za co zapłacić roboty publiczne itd.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here