To już nie futurologia. W Polsce powstaje gra łącząca świat rzeczywisty z wirtualnym

Świat przyszłości fot. Pixabay

Firma Voxtrack pracuje nad grą, która połączy świat rzeczywisty z wirtualnym. To będzie gra mająca uchronić ludzi przed kontuzją, gra z pogranicza medycyny i gier komputerowych.

Ta aplikacja będzie wgrywana na domowy telewizor i przeniesie uczestników w wirtualny świat, w którym punkty zdobywa się… za poprawne chodzenie, wyprostowaną postawę i brak złych nawyków ruchowych.

Czytaj też: Człowiek-świnia. To nie opinia o kimś. To hybryda, nad którą pracują naukowcy

Ta gra z pewnością będzie dla seniorów, ale nie tylko. Na pewno jej targetem będą, ci wszyscy, którzy mają problemy z właściwą postawą, z chorobami kregosłupa, krótko mówiąc, większość społeczeństwa. Jednym z pierwszych klientów będą gabinety rehabilitacyjne, które wyposażone w specjalną matę pomiarową będą mogły motywować pacjentów do intensywniejszej pracy nad własnym ciałem.

Czytaj też: Człowiek-świnia. To nie opinia o kimś. To hybryda, nad którą pracują naukowcy

„Finalnym produktem ma być gra ruchowa – tłumaczy prezes Voxtracka Marek Filipiak. – Chodzi o to, żeby to było ciekawe, żeby to nie było na zasadzie: „powtarzaj ćwiczenia, które widzisz na telewizorze”, bo to nie działa. Po prostu nie działa”

Projekt przygotowywany wspólnie z Narodowym Centrum Geriatrii i Rehabilitacji oraz Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych jest jeszcze na wstępnym etapie zaawansowania. Gra ma być gotowa za dwa lata, jej prototyp – najwcześniej wiosną przyszłego roku.

Źródło: Bankier.pl

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here