Czy wielka asteroida uderzy w Ziemię? Najbliżej nas znajdzie się już 1 września. Naukowcy bacznie ją obserwują

Ziemia i Księżyc. Źródło: pixabay

Naukowcy bacznie obserwują niebo i śledzą obiekty, które mogą uderzyć w Ziemię. To, że taki scenariusz się rozegra jest raczej pewne. Pytanie brzmi: kiedy? Do Ziemi zbliża się asteroida Florence. Najbliżej naszej planety znajdzie się 1 września.

Ostatni raz duży obiekt z kosmosu uderzył w naszą planetę 30 czerwca 1908 roku. Doszło wtedy w środkowej Syberii nad rzeką Podkamienna Tunguska do wielkiej eksplozji.

Zobacz też: Każdy świat ma dwa końce i one właśnie nadchodzą. Pierwszy ma być 19 sierpnia. Jeżeli go przeżyjemy kolejny dobije nas 4 dni później

Według naukowców spowodowała ją asteroida. Wybuch był tak duży, że magnetometry wskazywały to miejsce jako drugi biegun północny.

Na cześć tego wydarzenia zgromadzenie ogólne ONZ ustanowiło w ubiegłym roku, że rocznica katastrofy tunguskiej będzie Międzynarodowy Dniem Planetoid.

Należy zadać pytanie, kiedy nastąpi kolejne uderzenie w naszą planetę, a nie zastanawiać się jedynie, czy w ogóle dojdzie do takiego kataklizmu – mówił profesor Alan Fitzsimmons cytowany przez rp.pl.

W grudniu 2016 roku zakończył się pierwszy program obserwacji nieba, trwał cztery lata. Odkryto ponad 17 tysięcy asteroid. Skategoryzowano je w tzw. skali Torino to oznacza, że nie zaobserwowano obiektu, który z całą pewnością zderzy się z Ziemią.

W stronę Ziemi pędzie aktualnie asteroida Florence, która ma aż 4,5 km średnicy!

Florence została odkryta w 1981 roku. Poprzedni najbliższy Ziemi jej przelot miał miejsce w 1890 r.

Aktualnie nic nam na nie grozi. Z początkiem września asteroida minie Ziemię w odległości niecałych 7 mln kilometrów. Dla porównania nasz Księżyc jest oddalony od Ziemi o około 384 tys. km.

Zobacz: To już dziś nastąpi pierwszy z dwóch sierpniowych końców świata. „Ludzie padną na ziemię”. Ujawniamy konkretną godzinę