Idzie cenzura w sieci! Najwięksi reklamodawcy dogadali się w sprawie „walki z niebezpiecznymi treściami”

cenzura-facebook

Szesnastu największych reklamodawców świata postanowiło połączyć siły i wymusić na platformach internetowych takich jak Facebook, Twitter i YouTube skuteczniejsze działania wobec niebezpiecznych i fałszywych treści w sieci – podała we wtorek agencja Reutera. Inaczej mówiąc chcą zaprowadzenia cenzury. 

W skład Światowego Przymierza Na Rzecz Odpowiedzialnych Mediów (The Global Alliance for Responsible Media), które zawarli, będą wchodziły również podmioty takie, jak agencje mediowe i duże agencje reklamowe, m.in. WPP, IPG, Publicis, Omnicom i Dentsu, a także przedstawiciele firm technologicznych będących właścicielami platform społecznościowych – informuje Reuters.

Podczas dorocznego spotkania branży reklamowej we francuskim Cannes wiceprezes ds. wykonawczych dot. globalnych mediów firmy Unilever Luis Di Como powiedział, że po raz pierwszy wszystkie strony w branży osiągnęły porozumienie w zakresie konieczności działania na rzecz rozwiązania problemów, „które mają daleko idące skutki dla społeczeństwa”.

Jak stwierdził, „kiedy wyzwania branży przenoszą się na społeczeństwo, tworząc podziały i ryzyko dla naszych dzieci, powinniśmy wziąć działania w swoje ręce”. Według niego stworzenie nowej organizacji „jest wspaniałym krokiem naprzód w kwestii odbudowania zaufania w ramach naszej branży i społeczeństwa”.

Przedstawiciel Unilevera zapowiedział, że grupa skoncentruje się na początku przede wszystkim na problemie treści stanowiących zagrożenie dla odbiorców, takich jak propaganda terrorystyczna. Zauważył, że platformy internetowe próbowały już działać na rzecz rozwiązania tej kwestii, ale – jak podkreślił – ich nastawienie było bardziej reaktywne, niż proaktywne, a działania podejmowano głównie względem treści już opublikowanych.

Nowo powstała organizacja ma wspólnie opracować procesy i protokoły postępowania, które pozwolą na ochronę w internecie zarówno konsumentów, jak i działających tam marek – powiedział Di Como. W skład przymierza oprócz Unileveru weszły firmy m.in. takie jak Adidas, Danone, Diageo, Mondelez International, Nestle oraz Procter & Gamble.

10 KOMENTARZE

  1. Adidas ma szczególne doświadczenie we współpracy z socjalistyczną III Rzeszą.

    ciekawe.org/2015/03/29/zalozyciele-pumy-i-adidasa-byli-bracmi-i-nazistami/

      • zdaniem prawicowych debilow tylko oni placa dochodowy, vaty, akcyzy, od nieruchomosci, bankowy itd a wielkie firmy jak adidas zyja z zasilkow panstwa

      • A nazistowska firma Adidas tak jak przed wojną dalej kolaboruje z socjalistycznym bydłem przy korycie, tym razem eurokołchoźniczym.

  2. Idzie, idzie. Najlepiej widać to na portalu „”Wolność24″” (dawniej Wolność24). Widać, że większość komentarzy nie przechodzi. I tylko widać, bo zrozumieć nie sposób.

    • Szanowny Panie,

      Dziękujemy za wyrażenie opinii. Chcielibysmy zaznaczyć, że staramy się robić, co w naszej mocy, żeby wyeliminować komentarze wulgarne lub idiotyczne. Być może któreś z Pana komentarzy zostały przez nas zakwalifikowane do którejś z tych kategorii. Zachęcamy do dalszej lektury naszego portalu i zamieszczania komentarzy, apelując jednocześnie, żeby nie były to komentarze o charakterze wulgarnym lub idiotycznym.

      serdecznie pozdrawiamy,

      Redakcja

      • Wolność, to również prawo idioty do wyrażania swojej opinii.
        Gwarantuje mu to Konstytucja RP.

      • ejże, ejże, „Redakcjo portalu” – czy na pewno? mam całkiem inne doświadczenia z Wami w sprawie wpisów pod tekstem (nie używam wulgaryzmów, za to porównań tak – to też jest zakazane?);

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here