Polskie marki podbijają chiński rynek. Pomaga im internet

Kosmetyki. Foto: Pixabay.com
Kosmetyki. Foto: Pixabay.com

Rynek kosmetyków w Chinach uchodzi za niezwykle hermetyczny, mimo to polskie firmy coraz lepiej sobie na nim radzą. Niezwykle pomocnym narzędziem okazują się platformy internetowe, które umożliwiają ominięcie skomplikowanych procedur.

Chiński rynek jest bardzo trudny przede wszystkim ze względów kulturowych. Tamtejsi klienci chętnie sięgają po rodzime produkty. Dzięki internetowi polskie firmy mogą jednak dotrzeć do konsumentów z Chin ze swoją ofertą i spróbować przekonać ich do siebie.

– Zaistnienie w tradycyjnych sklepach wymaga rejestracji produktu, co trwa od ośmiu miesięcy do dwóch lat, a ponadto przeprowadzenia zakazanych w UE testów na zwierzętach – powiedział szef biura handlowego PAIH w Szanghaju Andrzej Juchniewicz. Jego zdaniem, niezwykle przydatny jest więc internet.

– Dzięki temu można importować produkty legalnie, płacąc cło, ale nie rejestrując firmy ani produktów w Chinach. Nie ma też konieczności testów na zwierzętach, co jest istotne dla europejskich marek – dodał.

Źródło: rp.pl

4 KOMENTARZE

  1. Możemy być dumni z polskich przedsiębiorców przemysłu kosmetycznego. Nie produkują „diorów”, ale bardzo przyzwoite wyroby na dużą skalę i nie dają sobie w kaszę dmuchać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here